07 61 36 15 16

Conditions Générales Vente

Conditions générales de vente

Découvrez les Conditions Générales de Vente de Septième Ciel Parachutisme. Notre engagement envers la transparence et l’équité est au cœur de notre école.

Chez Septième Ciel Parachutisme, nous valorisons la confiance que vous nous accordez et nous nous engageons à vous fournir des informations claires et compréhensibles.

Naviguez à travers nos conditions pour mieux comprendre nos politiques de prix, commande, et bien plus encore. Si vous avez des questions, notre équipe est là pour vous assister.

Merci de choisir Septième Ciel Parachutisme.

 Les présentes conditions générales de vente sont conclues entre,

D’une part: SARL SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME – 126 rue de l’aérodrome, ZA Pégase sud – 22300 Lannion, Port. : 07 61 36 15 16, E-mail : 7emeciel.parachutisme@gmail.com Site internet : www.septiemeciel-parachutisme.fr

SIRET 810 123 604 000 11- APE en 8551Z – SARL au capital de 1000 € – 810 123 604 RCS St Brieuc. Et d’autre part : Les clients qui souhaitent effectuer un achat ou une réservation à SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME .

 

ARTICLE 1. Objet 1.1 Les présentes conditions générales régissent la vente de tous produits, prestations ou réservations présentés sur le site www.septiemeciel-parachutisme.fr. Les parties conviennent que leurs relations seront exclusivement régies par le présent contrat, à l’exclusion de toute autre condition. Toute commande effectuée auprès de SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  implique l’adhésion totale et sans aucune réserve aux présentes conditions générales de vente et, éventuellement, aux conditions particulières ou spécifiques à un ou plusieurs produits commandés. Si une condition venait à faire défaut, elle serait considérée être régie par les usages en vigueur dans le secteur de la vente à distance dont les sociétés ont leur siège social en France. 1.2 Les présentes conditions définissent les modalités et obligations réciproques des parties.

ARTICLE 2. Ventes de prestations 2.1 Toutes les prestations à la vente sur le site www.septiemeciel-parachutisme.fr sont valables sur la zone de saut de l’aéroport de Lannion et tout autre zone de sauts exploitée par SEPTIEME CIEL PARACHUTISME. 2.2 SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  ne garantit en aucun cas le maintien des prestations à la vente pendant une période donnée. 2.3 Les produits proposés à la vente sont décrits et présentés avec la plus grande exactitude possible. Toutefois, si des erreurs ou omissions se sont produites dans cette présentation, la responsabilité de SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  ne peut être engagée. Les illustrations, photos des produits à l’appui du texte n’entrent pas dans le champ contractuel. 2.4 Les produits et prestations commandés à SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  ne sont pas remboursables. 2.5 Les prestations « Saut en Tandem » commandées peuvent au besoin être cessibles. 2.6 Toutes les prestations sont valables un an à partir de la date de d’achat reports météo compris. Le bon de réservation et/ou ticket cadeau devront être présentés le jour du saut. 2.7 Les prestations commandées ou arrhes de réservations sont prolongeables de six (6) mois avec « l’option report » à compter de la date de fin de validité du billet pour la somme de cinquante (50) € (aux conditions de l’article 4.6). Le tarif des prestations sera réajusté à celui en vigueur le jour du saut. Cette « option Report » devra être réglée au plus tard le dernier jour de validité du précédent achat. Il ne sera plus possible d’acheter cette option après le dernier jour de validité. 2.8 SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  reste propriétaire des images prises par les cameramen/photographes et de leurs exploitations commerciales.

ARTICLE 3. Tarifs 3.1 Les prix sont présentés en euros et s’entendent TTC. 3.2 Les prix sont révisés périodiquement en fonction notamment, de la variation du coût du carburant, TVA et des taxes d’atterrissage. 3.3 Pour bénéficier des tarifs en vigueur, le client doit finaliser sa commande avant l’augmentation des tarifs. 3.4 Toute commande de prestation vaut acceptation des prix et descriptions des produits à la vente. 3.5 Est inclus une assurance responsabilité civile couvrant le passager ainsi que les aéronefs utilisés. 3.6 Tout remboursement à titre commercial accordé par SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  des sommes convenues fera l’objet d’un dégrèvement de 15 % pour frais de dossier. 3.7 Pour tout envoi de document par CHRONOPOST, un coût additionnel de trente 30 € sera exigé.

ARTICLE 4. Paiement 4.1 Les règlements se font par carte bancaire ou par chèque accompagnés des bons de commande. 4.2 Les prestations, sauts en tandem et/ou formations, peuvent être payées en totalité par le client le jour de l’inscription. 4.3 Les prestations peuvent également être payées moyennant le versement d’arrhes le jour de l’inscription. Puis, le solde du prix restant dû au plus tard le jour de la réalisation du saut ou de la formation. 4.4 Les arrhes sont de 100 euros pour un tandem, 300€ pour une formation PAC (Progression Accompagnée en Chute), 100€ pour un saut d’initiation PAC, et ce par personne. 4.5 Le chèque de règlement est encaissé dès sa réception afin de valider l’inscription. La réception du chèque vaut confirmation de l’achat. 4.6 Les arrhes ou tout achat de saut/stage sont valables pendant la durée d’un an à compter du jour de réservation. La validité des arrhes ou tout achat de saut/stage peut être prolongée de six 6 mois à compter de la date de fin de validité moyennant le paiement de cinquante 50 €, au-delà de la date de validité des prestations, les arrhes versés et/ou la totalité des prestations versées ne seront pas remboursables, elles sont en revanche cessibles. Les arrhes ne sont pas remboursables.

ARTICLE 5. Commandes/Réservations/Validité 5.1 Tout client intéressé par une prestation visible sur le site http://www.septiemeciel-parachutisme.fr doit suivre le processus de commande. Après avoir fait son choix, tandem, stage PAC ou autres prestations, et après avoir vérifié les spécificités de sa commande, le client peut soit régler : par chèque à l’ordre de SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  accompagné du formulaire de réservation complété ou justificatif, tous deux à adresser au siège social indiqué à l’article 7. 5.2 La réservation n’est prise en compte qu’après paiement de la totalité ou des arrhes d’inscription. 5.3 La prestation est valable pendant un 1 an à partir du jour de la réservation. Au-delà, il est possible de prolonger cette validité aux conditions citées en article 4.6.

ARTICLE 6. Reports/Annulations 6.1 Le saut ou stage peut être reporté à tout moment par SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME . 6.2 En cas d’impossibilité de saut le jour prévu, pour les raisons énumérées ci-dessous, la totalité du règlement ou des arrhes est conservée et la réservation peut être reportée pendant sa période de validité. Au-delà de cette durée, les arrhes demeureront acquises à SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME . 6.3 SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME ne rembourse, en aucun cas, ni les arrhes, ni la somme totale du saut/stage si un premier rdv a été pris par le client pour effectuer son saut/stage et que celui-ci n’a pu être réalisé pour raisons météo ou tout autre raison. 6.4 SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  se réserve le droit d’annuler le saut ou formation pour cause de mauvaises conditions météorologiques, pour des raisons de sécurité insuffisantes ou pour tout autre cas de force majeure. Cette annulation peut avoir lieu juste avant le décollage ou pendant le vol. Dans ce cas, SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  ne sera pas redevable des frais de déplacement ou hébergement engagés par les clients pour se rendre sur le lieu de décollage et les prestations vendues resteront valables durant leur période de validité. Compte tenu de la durée de validité des prestations et des arrhes, aucune prolongation n’est possible pour cause de mauvaise météo, sauf aux conditions de l’article 2.7. 6.5 Dans le cas où le client refuse de sauter une fois qu’il est dans l’avion, le saut est considéré comme réalisé et l’intégralité de son prix reste dû. 6.6 En cas d’absence du client le jour du saut et à l’heure fixée, la prestation et les arrhes seront considérés comme étant consommés. 6.7 La prestation pourra être exécutée uniquement si la totalité du prix a été réglé au plus tard le jour du saut. 6.8 Le client peut reporter son saut/stage dans la limite de sept 7 jours calendaires précédant le rendez-vous. Dans le cas contraire, le montant de la réservation ne sera pas remboursé. 6.9 Si pendant le stage PAC, les mauvaises conditions météorologiques persistent, le client a la possibilité de reporter son stage en respectant la période de validité. 6.10 Si le client annule sa réservation moins de 14 jours calendaires avant la date prévue du stage PAC, le montant de la réservation n’est pas remboursé sauf sur présentation d’un certificat médical de contre-indication établi par un médecin agréé par la Fédération Française de Parachutisme. Un dégrèvement de 15% sera alors appliqué pour les frais de dossier. 6.11 Si le client, à la suite d’un report météo, ne reprend pas rdv pour effectuer son saut dans la durée de validité prévue, aucun remboursement ni prolongement de la durée de validité du saut (1 an) ne sera effectué par Septième Ciel Parachutisme 6.12 En cas d’abandon en cours de stage PAC par le client, il ne sera effectué aucun remboursement. 6.13 Toute formation inachevée ne sera pas remboursée. 6.14 Dans un souci d’organisation, Septième Ciel Parachutisme se réserve le droit de remplacer la prestation « vidéo extérieure » par la prestation « vidéo embarquée », aucun remboursement ou réduction ne pourront être réclamé par le client.

ARTICLE 7. Siège Social SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  déclare son siège social à l’adresse suivante : 126 rue de l’aérodrome, ZA Pégase sud, 22300 Lannion

ARTICLE 8. Consignes particulières 8.1 Pour le saut vous ne devez pas porter de chaussures à crochets. 8.2 Si vous portez des lentilles de contact, vous devrez nous en informer le jour du saut. 8.3 Nous ne pouvons assurer les sauts à horaires fixes, l’horaire communiqué étant l’heure de rendez-vous à laquelle se présenter l’accueil. Cependant, respectez l’horaire fixé par l’organisateur. Prévoir le temps nécessaire pour effectuer le saut dans de bonnes conditions et passer une demi-journée agréable. Nous vous conseillons d’effectuer votre réservation le plus rapidement possible afin de bénéficier du meilleur choix des dates. 8.4 SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME  ne fournit pas les supports musicaux pour votre montage vidéo.

ARTICLE 9. Conditions du saut ou stage/formation 9.1 Lors d’un saut en parachute tandem, le client doit se présenter le jour du rendez-vous avec un certificat médical de non contre-indication à la réalisation d’un saut en tandem établi par son médecin traitant ou médecin généraliste datant de moins d’un an et éventuellement de son ticket cadeau. 9.2 Lors d’un stage ou saut initiation PAC, le client doit se présenter le jour du rendez-vous avec un certificat médical de non contre-indication à la pratique du parachutisme établi par un médecin généraliste ou son médecin traitant datant moins d’un an et éventuellement de son ticket cadeau. 9.3 Le saut comme le stage dépend étroitement des conditions météorologiques, des aéronefs et du matériel utilisé, le tout lié à la sécurité des sauts. Pour cela, le moniteur tandem en charge de votre saut ou les moniteurs en charge de votre formation pourront à tout moment décider de son report ou de son annulation. Les moniteurs se réservent le droit de diminuer la hauteur de parachutage en cas de problèmes météorologiques ou techniques liés au moyen de transport. 9.4 L’âge minimum pour la pratique du parachutisme fixé par la Fédération Française de Parachutisme est de 15 ans révolus avec autorisation écrite et signée des deux parents (ou tuteurs légaux) datant de moins de 3 mois. Le jour du saut, le mineur devra fournir cette autorisation, sa pièce identité et les pièces d’identité des 2 parents (ou tuteurs légaux) et devra être accompagné au moins d’un parent le jour du saut. 9.5 Il n’y a pas d’âge minimum ou maximum pour sauter en parachute tandem avec un parachutiste professionnel. 9.6 Les critères d’âge, de taille, et motivation du client sont pris en compte par le moniteur tandem, et il se réserve le droit d’accepter ou de refuser un passager qu’il juge inadapté à sauter en parachute. Dans ce cas, le montant versé lors de l’inscription sera remboursé, un dégrèvement de 15% sera alors appliqué pour les frais de dossier. Les sauts/stages/arrhes sont non remboursables si le sautant dépasse les 95kg et/ou un IMC supérieur à 30 pour un saut en tandem (certification matériel) et 90kg et/ou un IMC supérieur à 30 pour un saut d’initiation PAC/stage PAC (certification matériel). 9.7 Après formation, tout achat de sauts et/ou pliages ne sera pas remboursé.

ARTICLE 10. Etat de Santé 10.1 Le client sautant doit être en bonne santé physique et mentale et ne pas être atteint d’une affection ou maladie contre-indiquant la pratique du parachutisme. Ne pas avoir eu récemment d’accident, ne pas suivre de traitement médical, ne pas souffrir de problèmes aux membres inférieurs, à la colonne vertébrale, cardiaque, O.R.L., de pertes de connaissance, d’épilepsie et ne pas être en état de grossesse. 10.2 Toute personne inscrite ne doit pas avoir effectué de plongée sous-marine bouteille dans les 48 (quarante-huit) heures précédant la réalisation du saut. 10.3 Dans le cadre d’un saut en tandem, il devra contacter son médecin traitant ou médecin généraliste et lui demander un certificat médical de « non contre-indication à la pratique d’un saut en tandem qu’il devra ensuite présenter le jour du saut. Le certificat médical devra être daté de moins d’un an. 10.4 Pour les autres sauts (stage PAC ou saut d’initiation), il devra consulter son médecin traitant ou médecin généraliste et fournir un certificat médical de moins d’un an sur lequel il sera mentionné « pas de contre indication à la pratique du parachutisme ». 10.5 Pour des raisons de sécurité, le poids du passager tandem ne devra pas excéder 95 kg ET avoir un IMC inférieur à 30 le jour du saut. Pour un saut d’Initiation PAC ou un stage PAC, l’élève ne devra pas excéder 90 kg ET avoir un IMC inférieur à 30. En cas de dépassement de ce poids, le moniteur en charge du saut se réserve le droit de ne pas l’autoriser à sauter. Dans cette hypothèse et en cas de dissimulation manifeste et délibérée du poids, le saut est considéré comme réalisé et le paiement intégral du saut sera exigé. 10.6 Toute personne ayant consommé de l’alcool ou des substances illicites avant un saut se verra refuser l’accès à l’avion. Toute personne est tenu de respecter les règles de sécurité en vigueur qui sont affichées sur l’aérodrome/aéroport.

ARTICLE 11. Droit de rétractation 11.1 Conformément à l’article L.121-20 du Code de la consommation, le client dispose d’un délai de quatorze (14) jours pour exercer son droit de rétractation sans avoir à se justifier. Ce délai court à compter du jour de la réception du paiement (arrhes ou totalité du prix) de la prestation. 11.2 Toute demande de remboursement en application avec l’article L.121-20 du Code de la consommation devra être effectuée par lettre recommandée avec accusé de réception et envoyée à l’adresse citée en article 7 des présentes conditions. 11.3 Aucun remboursement ne sera fait, passé le délai légal de rétractation de 14 jours.

ARTICLE 12. Divers/Réclamations 12.1 Lorsque le client achète une vidéo souvenir de son saut, il reçoit un lien de téléchargement par email valable 5 jours . SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME décline toute responsabilité en cas de non téléchargement de la part du client, vol ou détérioration après envoi au client et/ou en cas d’incompatibilité avec son matériel vidéo/informatique. Les vidéos souvenir sont réservés à un usage strictement privé et ne peuvent en aucun cas être utilisés à des fins commerciales ou publicitaires. 12.2 Toute réclamation du client visant la commande d’une prestation non réalisable, sera considérée comme non fondée. SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME s’engage à prévenir par courrier électronique ou par téléphone tout client qui aurait passé commande d’une prestation irréalisable 12.3 Toute réclamation devra être adressée au siège social cité en article 7 dans un délai de 14 jours par lettre recommandée avec accusé de réception. Elle devra s’accompagner des justificatifs. Passé ce délai, aucune réclamation ne pourra être prise en considération. Après avoir saisi le service des réclamations et à défaut de réponse satisfaisante dans un délai de 60 jours, le client peut saisir le médiateur du Tourisme et du Voyage, dont les coordonnées et modalités de saisine sont disponibles sur le site: www.mtv.travel. 12.4 Chaque partie pourra engager toute procédure utile, compétence expresse étant attribuée aux juridictions de la ville de St Brieuc.

GDPR

  • politique de confidentialité
  • Contactez-nous

politique de confidentialité

Last updated: March 11, 2021

This Privacy Policy describes Our policies and procedures on the collection, use and disclosure of Your information when You use the Service and tells You about Your privacy rights and how the law protects You.

We use Your Personal data to provide and improve the Service. By using the Service, You agree to the collection and use of information in accordance with this Privacy Policy. This Privacy Policy has been created with the help of the Privacy Policy Generator.

Interpretation and Definitions

Interpretation

The words of which the initial letter is capitalized have meanings defined under the following conditions. The following definitions shall have the same meaning regardless of whether they appear in singular or in plural.

Definitions

For the purposes of this Privacy Policy:

  • Account means a unique account created for You to access our Service or parts of our Service.

  • Company (referred to as either « the Company », « We », « Us » or « Our » in this Agreement) refers to SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME, 126 rue de l’aérodrome, 22300 Lannion.

  • Cookies are small files that are placed on Your computer, mobile device or any other device by a website, containing the details of Your browsing history on that website among its many uses.

  • Country refers to: France

  • Device means any device that can access the Service such as a computer, a cellphone or a digital tablet.

  • Personal Data is any information that relates to an identified or identifiable individual.

  • Service refers to the Website.

  • Service Provider means any natural or legal person who processes the data on behalf of the Company. It refers to third-party companies or individuals employed by the Company to facilitate the Service, to provide the Service on behalf of the Company, to perform services related to the Service or to assist the Company in analyzing how the Service is used.

  • Third-party Social Media Service refers to any website or any social network website through which a User can log in or create an account to use the Service.

  • Usage Data refers to data collected automatically, either generated by the use of the Service or from the Service infrastructure itself (for example, the duration of a page visit).

  • Website refers to SEPTIÈME CIEL PARACHUTISME, accessible from http://septiemeciel-parachutisme.fr/

  • You means the individual accessing or using the Service, or the company, or other legal entity on behalf of which such individual is accessing or using the Service, as applicable.

Collecting and Using Your Personal Data

Types of Data Collected

Personal Data

While using Our Service, We may ask You to provide Us with certain personally identifiable information that can be used to contact or identify You. Personally identifiable information may include, but is not limited to:

  • Email address

  • First name and last name

  • Phone number

  • Address, State, Province, ZIP/Postal code, City

  • Usage Data

Usage Data

Usage Data is collected automatically when using the Service.

Usage Data may include information such as Your Device’s Internet Protocol address (e.g. IP address), browser type, browser version, the pages of our Service that You visit, the time and date of Your visit, the time spent on those pages, unique device identifiers and other diagnostic data.

When You access the Service by or through a mobile device, We may collect certain information automatically, including, but not limited to, the type of mobile device You use, Your mobile device unique ID, the IP address of Your mobile device, Your mobile operating system, the type of mobile Internet browser You use, unique device identifiers and other diagnostic data.

We may also collect information that Your browser sends whenever You visit our Service or when You access the Service by or through a mobile device.

Information from Third-Party Social Media Services

The Company allows You to create an account and log in to use the Service through the following Third-party Social Media Services:

  • Google
  • Facebook
  • Twitter

If You decide to register through or otherwise grant us access to a Third-Party Social Media Service, We may collect Personal data that is already associated with Your Third-Party Social Media Service’s account, such as Your name, Your email address, Your activities or Your contact list associated with that account.

You may also have the option of sharing additional information with the Company through Your Third-Party Social Media Service’s account. If You choose to provide such information and Personal Data, during registration or otherwise, You are giving the Company permission to use, share, and store it in a manner consistent with this Privacy Policy.

Tracking Technologies and Cookies

We use Cookies and similar tracking technologies to track the activity on Our Service and store certain information. Tracking technologies used are beacons, tags, and scripts to collect and track information and to improve and analyze Our Service. The technologies We use may include:

  • Cookies or Browser Cookies. A cookie is a small file placed on Your Device. You can instruct Your browser to refuse all Cookies or to indicate when a Cookie is being sent. However, if You do not accept Cookies, You may not be able to use some parts of our Service. Unless you have adjusted Your browser setting so that it will refuse Cookies, our Service may use Cookies.
  • Flash Cookies. Certain features of our Service may use local stored objects (or Flash Cookies) to collect and store information about Your preferences or Your activity on our Service. Flash Cookies are not managed by the same browser settings as those used for Browser Cookies. For more information on how You can delete Flash Cookies, please read « Where can I change the settings for disabling, or deleting local shared objects? » available at https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/disable-local-shared-objects-flash.html#main_Where_can_I_change_the_settings_for_disabling__or_deleting_local_shared_objects_
  • Web Beacons. Certain sections of our Service and our emails may contain small electronic files known as web beacons (also referred to as clear gifs, pixel tags, and single-pixel gifs) that permit the Company, for example, to count users who have visited those pages or opened an email and for other related website statistics (for example, recording the popularity of a certain section and verifying system and server integrity).

Cookies can be « Persistent » or « Session » Cookies. Persistent Cookies remain on Your personal computer or mobile device when You go offline, while Session Cookies are deleted as soon as You close Your web browser. Learn more about cookies: What Are Cookies?.

We use both Session and Persistent Cookies for the purposes set out below:

  • Necessary / Essential Cookies

    Type: Session Cookies

    Administered by: Us

    Purpose: These Cookies are essential to provide You with services available through the Website and to enable You to use some of its features. They help to authenticate users and prevent fraudulent use of user accounts. Without these Cookies, the services that You have asked for cannot be provided, and We only use these Cookies to provide You with those services.

  • Cookies Policy / Notice Acceptance Cookies

    Type: Persistent Cookies

    Administered by: Us

    Purpose: These Cookies identify if users have accepted the use of cookies on the Website.

  • Functionality Cookies

    Type: Persistent Cookies

    Administered by: Us

    Purpose: These Cookies allow us to remember choices You make when You use the Website, such as remembering your login details or language preference. The purpose of these Cookies is to provide You with a more personal experience and to avoid You having to re-enter your preferences every time You use the Website.

For more information about the cookies we use and your choices regarding cookies, please visit our Cookies Policy or the Cookies section of our Privacy Policy.

Use of Your Personal Data

The Company may use Personal Data for the following purposes:

  • To provide and maintain our Service, including to monitor the usage of our Service.

  • To manage Your Account: to manage Your registration as a user of the Service. The Personal Data You provide can give You access to different functionalities of the Service that are available to You as a registered user.

  • For the performance of a contract: the development, compliance and undertaking of the purchase contract for the products, items or services You have purchased or of any other contract with Us through the Service.

  • To contact You: To contact You by email, telephone calls, SMS, or other equivalent forms of electronic communication, such as a mobile application’s push notifications regarding updates or informative communications related to the functionalities, products or contracted services, including the security updates, when necessary or reasonable for their implementation.

  • To provide You with news, special offers and general information about other goods, services and events which we offer that are similar to those that you have already purchased or enquired about unless You have opted not to receive such information.

  • To manage Your requests: To attend and manage Your requests to Us.

  • For business transfers: We may use Your information to evaluate or conduct a merger, divestiture, restructuring, reorganization, dissolution, or other sale or transfer of some or all of Our assets, whether as a going concern or as part of bankruptcy, liquidation, or similar proceeding, in which Personal Data held by Us about our Service users is among the assets transferred.

  • For other purposes: We may use Your information for other purposes, such as data analysis, identifying usage trends, determining the effectiveness of our promotional campaigns and to evaluate and improve our Service, products, services, marketing and your experience.

We may share Your personal information in the following situations:

  • With Service Providers: We may share Your personal information with Service Providers to monitor and analyze the use of our Service, to contact You.
  • For business transfers: We may share or transfer Your personal information in connection with, or during negotiations of, any merger, sale of Company assets, financing, or acquisition of all or a portion of Our business to another company.
  • With Affiliates: We may share Your information with Our affiliates, in which case we will require those affiliates to honor this Privacy Policy. Affiliates include Our parent company and any other subsidiaries, joint venture partners or other companies that We control or that are under common control with Us.
  • With business partners: We may share Your information with Our business partners to offer You certain products, services or promotions.
  • With other users: when You share personal information or otherwise interact in the public areas with other users, such information may be viewed by all users and may be publicly distributed outside. If You interact with other users or register through a Third-Party Social Media Service, Your contacts on the Third-Party Social Media Service may see Your name, profile, pictures and description of Your activity. Similarly, other users will be able to view descriptions of Your activity, communicate with You and view Your profile.
  • With Your consent: We may disclose Your personal information for any other purpose with Your consent.

Retention of Your Personal Data

The Company will retain Your Personal Data only for as long as is necessary for the purposes set out in this Privacy Policy. We will retain and use Your Personal Data to the extent necessary to comply with our legal obligations (for example, if we are required to retain your data to comply with applicable laws), resolve disputes, and enforce our legal agreements and policies.

The Company will also retain Usage Data for internal analysis purposes. Usage Data is generally retained for a shorter period of time, except when this data is used to strengthen the security or to improve the functionality of Our Service, or We are legally obligated to retain this data for longer time periods.

Transfer of Your Personal Data

Your information, including Personal Data, is processed at the Company’s operating offices and in any other places where the parties involved in the processing are located. It means that this information may be transferred to — and maintained on — computers located outside of Your state, province, country or other governmental jurisdiction where the data protection laws may differ than those from Your jurisdiction.

Your consent to this Privacy Policy followed by Your submission of such information represents Your agreement to that transfer.

The Company will take all steps reasonably necessary to ensure that Your data is treated securely and in accordance with this Privacy Policy and no transfer of Your Personal Data will take place to an organization or a country unless there are adequate controls in place including the security of Your data and other personal information.

Disclosure of Your Personal Data

Business Transactions

If the Company is involved in a merger, acquisition or asset sale, Your Personal Data may be transferred. We will provide notice before Your Personal Data is transferred and becomes subject to a different Privacy Policy.

Law enforcement

Under certain circumstances, the Company may be required to disclose Your Personal Data if required to do so by law or in response to valid requests by public authorities (e.g. a court or a government agency).

Other legal requirements

The Company may disclose Your Personal Data in the good faith belief that such action is necessary to:

  • Comply with a legal obligation
  • Protect and defend the rights or property of the Company
  • Prevent or investigate possible wrongdoing in connection with the Service
  • Protect the personal safety of Users of the Service or the public
  • Protect against legal liability

Security of Your Personal Data

The security of Your Personal Data is important to Us, but remember that no method of transmission over the Internet, or method of electronic storage is 100% secure. While We strive to use commercially acceptable means to protect Your Personal Data, We cannot guarantee its absolute security.

Children’s Privacy

Our Service does not address anyone under the age of 13. We do not knowingly collect personally identifiable information from anyone under the age of 13. If You are a parent or guardian and You are aware that Your child has provided Us with Personal Data, please contact Us. If We become aware that We have collected Personal Data from anyone under the age of 13 without verification of parental consent, We take steps to remove that information from Our servers.

If We need to rely on consent as a legal basis for processing Your information and Your country requires consent from a parent, We may require Your parent’s consent before We collect and use that information.

Links to Other Websites

Our Service may contain links to other websites that are not operated by Us. If You click on a third party link, You will be directed to that third party’s site. We strongly advise You to review the Privacy Policy of every site You visit.

We have no control over and assume no responsibility for the content, privacy policies or practices of any third party sites or services.

Changes to this Privacy Policy

We may update Our Privacy Policy from time to time. We will notify You of any changes by posting the new Privacy Policy on this page.

We will let You know via email and/or a prominent notice on Our Service, prior to the change becoming effective and update the « Last updated » date at the top of this Privacy Policy.

You are advised to review this Privacy Policy periodically for any changes. Changes to this Privacy Policy are effective when they are posted on this page.

Contactez-nous

If you have any questions about this Privacy Policy, You can contact us:

  • By email: 7emeciel.parachutisme@gmail.com